چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

جمعی از معلمان قراردادی و حق‌التدریسی و مربیان نهضت سوادآموزی دیروز و برای چندمین‌بار ضمن تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت کاری و پرداخت مطالبات خود شدند.

تجمع معلمان مقابل مجلس

تعداد اين معلمان كه بيش از هزار نفر تخمين زده شده با شعارهايي همچون «۳۰هزار حق‌التدريس؛ استخدام استخدام» و «دولت منتخب؛ حمايت حمايت» خواهان تغيير وضعيت كاري و استخدام در آموزش و پرورش پس از سال‌ها سابقه كاري بودند.

معترضان همچنين از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تقاضا كردند تا براي لغو آزمون استخدامي معلماني كه سال‌ها سابقه كاري دارند، در آموزش و پرورش اقدام كنند.

جمعي از مربيان نهضت سوادآموزي نيز در تجمعي مشابه خواستار رسيدگي به وضعيت استخدامي خود و تغيير شيوه پرداخت دستمزدشان شدند. چند نفر از اين افراد در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر، با بيان اينكه از سال۹۱ تاكنون حق بيمه آنها واريز نشده، گفتند:«مسئولان هيچ توضيحي در اين رابطه به ما نمي‌دهند.» در اين‌۲‌تجمع، معلماني از استان‌هاي البرز، قم، خراسان‌رضوي، تهران، مازندران، خوزستان، قزوين و برخي استان‌هاي ديگر كشور نيز حضور داشتند.

  • اختلاف‌نظر درباره تعيين تكليف

عليرضا سليمي، عضو هيأت رئيسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس چند روز پيش از اختلاف نظر درباره نحوه تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در بررسي طرحي با اين محوريت خبر داد. وي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت با اشاره به اينكه طرح الحاق يك ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي با حضور نماينده دولت و اعضاي كميسيون مورد بررسي قرار گرفت، توضيح داد: «دولت با اين طرح مخالف است و احتمال افت كيفيت آموزش را يكي از دلايل مخالفت خود اعلام مي‌كند درحالي‌كه اعضاي كميسيون نسبت به اين موضوع نقد دارند.»

کد خبر 372426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha